Přihlásit se

 Button CHCI SE PRIHLASIT 100

Aktuálně

Pět desítek realitních značek se prezentovalo na letošním Realitním summitu 2014

Realitního summitu se v roce 2014 zúčastnilo více než osm desítek účastníků z více než 50 firem.

Byli mezi nimi jak velké i malé realitní sítě, kanceláře, realitní servery, realitní organizace, deve....

Čtěte více...

Realitní summit je otevřený i pro malé kanceláře a samostatné makléře

Realitní summit není určen jen pro velké hráče - realitní sítě a velké realitní společnosti, ale pro všechny realitní profesionály, kteří mají zájem více, lépe a seriózněji ob....

Čtěte více...

Moderní elektronické technologie a systémy - soumrak klasických realitek?

Odpolední část konference budeme věnovat vzrůstajícímu uplatnění elektronických informačních a komunikačních technologií (ICT) v podnikání zprostředkovatelů realitních transakcí. Patří sem chytré mobiln....

Čtěte více...

Připravovaný realitní zákon – co má vyřešit, koho potěší a koho ne?

Asi budete souhlasit, že už je konečně na čase, aby se česká veřejnost přestala bát používat služby realitních kanceláří. A že je potřeba konečně posílit důvěryhodnost realitní branže a vytvořit pro n....

Čtěte více...

Anketa

Které ze sedmi témat považujete za nejdůležitejší pro společnou diskusi?
 

Kontaktujte nás

...
ÚvodTémata ☛ Témata

Témata Realitního summitu 2014

Trh zprostředkovatelů obchodů s nemovitostmi se ocitl v přelomové etapě svého vývoje. Mnohé se mění - co platilo včera, už dnes platit nemusí. Zdá se, že se ocitáme v době, kdy se znovu „rozdávají karty“. Pro některé tak zítřek představuje příležitost a pro někoho ohrožení.  Někteří chápou dnešek a netrpělivě očekávají zítřek, někteří stále netuší, že už dnes žijí včerejšek.

Letošní setkání bude určeno především pro ty, které zajímá jejich budoucnost a očekávaný vývoj celého trhu. Dvě hlavní konferenční témata se zásadně dotýkají budoucnosti podnikání všech zprostředkovatelů obchodů s nemovitostmi. Prvním tématem je připravovaný realitní zákon a druhým tématem je stále větší pronikání a začleňování informačních a komunikačních technologií a systémů do realitních služeb. Další součástí programu budou novinky a zajímavé nabídky - nové značky, služby, noví lidé.

Výběr letošních témat je napřen do budoucna na připravovaný Realitní zákon a na Moderní informační a komunikační technologie a systémy v realitách:

 

Téma č.1 - Připravovaný realitní zákon – co má vyřešit, koho potěší a koho ne?   

Asi budete souhlasit, že už je konečně na čase, aby se česká veřejnost přestala bát používat služby realitních kanceláří. A že je potřeba konečně posílit důvěryhodnost realitní branže a vytvořit pro ni jednotná a závazná pravidla, která posílí bezpečnost transakcí pro klienty i pro realitní zprostředkovatele.  

Letošní realitní konference se proto bude podrobně věnovat dlouho očekávanému realitnímu zákonu. Ten se má stát historicky první a dlouho očekávanou oborovou normou, která všem zprostředkovatelům obchodů s nemovitostmi nastaví pravidla a zásadně se dotkne jejich podnikání.  Nyní se realitní zákon dostává do fáze přípravy; rozjíždí se legislativní mašinérie tvorby návrhu věcného záměru zákona a začíná se pro to vytvářet pracovní komise.   

Náměstek Ministerstva pro místní rozvoj ČR ing. Petr Smrček (gestor vládní předlohy) seznámí účastníky konference se záměry vlády v oblasti úpravy podmínek této oblasti podnikání a s dosavadním i plánovaným průběhem legislativního postupu přípravy. Zároveň si zde spolu se svými kolegy z MMR ČR vyslechne návrhy a připomínky z řad zástupců realitních kanceláří.

Poté proběhne veřejná debata o obsahu a záměru zákona, které se vedle zástupců a autorit z realitní branže mohou zúčastnit účastníci konference, např. i vy.  Využijte tuto mimořádnou příležitost a přijďte se na Realitní summit dozvědět jaký je poslední stav vývoje tohoto základního zákona přímo „od pramene“. Přijďte přímo a osobně uplatnit vaše názory a zkušenosti při tvorbě zaměření a obsahu rodící se normy, která bude za pár roků určovat pravidla podnikání v realitách.  Organizátoři konference debatu zaznamenají a předají přepis a návrhy jednotlivých relevantních příspěvků MMR ČR jako gestorovi přípravy zákona a současně jej zveřejní na webu konference. 

O čem budeme debatovat? Zde je několik otázek:

  • Koho a čeho by se měl zákon dotknout?
  • Bude zákon vedle realitek pamatovat také na elektronické zprostředkovatele?
  • Které druhy realitních transakcí by měly být do zákona zahrnuty?
  • Bude se zákon dotýkat také prodeje či převodu nemovitosti bez realitky? 
  • Jak si stát ohlídá zdanění? Vznikne „centrální registr transakcí“?
  • Jaké podmínky bude muset splnit ten, kdo bude chtít být i nadále zprostředkovatelem obchodů s nemovitostmi?
  • Jak zákon zabezpečí klienty před nekvalifikovanými úkony?
  • Jak zákon zajistí bezpečnost uložených peněz klientů?
  • Bude povinné jejich pojištění?
  • Jak zákon zajistí bezpečnost realitky před rozmary a spekulacemi klientů?
  • Měl by realitní zákon garantovat a kategorizovat kvalitu služeb? 


  • Co dnes vůbec chtějí klienti po zprostředkovatelích realitních služeb? 
  • Je ze strany klientů poptávka po kvalitě a bezpečnosti realitních služeb?
  • Jsou klienti ochotni si za kvalitu a bezpečnost realitních transakcí připlatit?
  • Vzniknou pětihvězdičkové a tříhvězdičkové realitky?

 

Téma č.2 - Moderní elektronické informační a komunikační technologie a systémy  –  soumrak klasických realitních kanceláří?

Odpolední část konference budeme věnovat vzrůstajícímu uplatnění elektronických informačních a komunikačních technologií (ICT) v podnikání zprostředkovatelů realitních transakcí. Patří sem chytré mobilní telefony a tablety, fotoaparáty, kamery, plazmy, úložné a vyhledávací datové systémy včetně MLS, systémy sdílení a přenosu dat, interaktivní mapy a poziční služby, hlasové služby … Jejich vzájemné kombinace a propojení s internetem a dalšími službami, přinášejí v poslední době do realitního byznysu zcela nové a převratné funkce a nečekaně posouvají dosavadní měřítka možností realizace nemovitostních transakcí a zejména realitního on-line marketingu.

Díky využití elektronických technologií se v realitních službách stále více uplatňuje automatizace a centralizace realitních služeb, vyšší rozsah, vyšší pokrytí a vyšší produktivita. Propojování dílčích elektronických služeb formou aliancí a akvizic pozvolna mění rozložení sil na trhu zprostředkovatelů realitních transakcí.   Některé původně pouze technologické firmy se dnes stávají nejen zprostředkovateli jednodušších realitních transakcí, ale začínají se přesouvat stále hlouběji do jádra služeb donedávna vyhrazených klasickým realitkám. I relativně malé a samostatné kanceláře tak mohou získat vyšší rozsah, pokrytí a produktivitu svých služeb. Stejně tak ale mohou i velké firmy, které zaspí dobu, ztratit své dosavadní postavení.

 

Nové technologie, zejména díky internetu, dokáží nahradit část lidské práce a snížit tak cenu některých dílčích realitních služeb. V řadě případů ale nedokáží plnohodnotně nahradit osobní vztahy a osobní přístup kvalifikovaného makléře. Objevují se ale obchodní modely, které nabízejí mix "technologie a člověka", ať už v podobě  lidského hlasu v call centru nebo jednoduchých osobních služeb realitního agenta. Dnes, kdy i v mnoha jiných oblastech stále ještě vítězí lepší cena nad lepší kvalitou, stále hodně klientů upřednostňuje jednoduché, levné a rychlé elektronickým realitním služby.

O čem budeme debatovat? Zde je několik otázek:

  • Kam kráčí dnešní realitní technologie a realitní služby?
  • Věští tento vývoj soumrak klasických realitních kanceláří, tak jak jsme je znali doposud?
  • Jak velký je vlastně rozdíl mezi realitní kanceláří a on-line reklamní agenturou podnikající v realitách?
  • Vytvoří realitní portály vlastní „síť“ ze spolupracujících realitních kanceláří?
  • Vznikne jeden národní MLS nebo více samostatných?
  • Měl by být MLS privátní projekt nebo „veřejnoprávní“?
  • Které technologické firmy dnes určují směr a měřítka v realitách?
  • A které to budou zítra? Nahradí nové technologie práci makléře?
  • Ovládnou realitní portály trh síťových realitních služeb?
  • Které technologické firmy dnes určují směr a měřítka v realitách?
  • A které to budou zítra?

 



 

Ideogram Realitní summit 2013  a

 

 



 

Partneři

 mmr cr

Konference se koná
pod záštitou paní
ministryně Věry Jourové


ZLATÝ PARTNER

 
next reality 120


STŘÍBRNÝ PARTNER 


 

dum realit logo

 

 STING   2013

 

  BRONZOVÝ PARTNER


Century21 logo 120


logo Coldwell BAnker Czech Republic


  gepard 120

 

logo Sreality120

 

Logo SILVER PARTNERS

    

PARTNER OBĚDA


reality iDNES


PARTNER KÁVOVÉ PŘESTÁVKY

GALARD logo velké


INSTITUCIONÁLNÍ
PARTNER 


mmr cr

 

arklogo

 


Realitni komora logo   200

 

franchise club little 120


cifra a 120



PARTNEŘI

 centers data 120


Bernard pivo

 

D-E logo

 

 Fruitisimo logo 250

 

 jansen display logo

 

Kofola

      Raii logo

 Logo PARTNERS